09124958358 - 09912807307 phone-icon

فوت و فن بسته بندی محصولات غذایی

همه ترفندها و فوت و فن بسته بندی محصولات غذایی با اهداف، ایجاد روند جابجایی راحت و سریع، حفظ آنها در برابر آلودگی، ماندگاری بیشتر و ظاهر شکیل تر که خود زمینه ساز فروش بیشتر می باشد صورت می گیرد.

از این ترفندها که در واقع یک نوع برنامه ریزی می باشد به مواردی مانند متریال و اندازه بسته بندی، جمع آوری اقلام مورد بسته بندی، تهیه لیستی از وسایل مورد نیاز برای بسته بندی، رعایت نکات بهداشتی، توجه به سلامت محصول غذایی و نوع بسته بندی آن می توان اشاره کرد.

در بسته بندی محصولات غذایی ابتدا تصمیم بگیرید که بسته بندی به چه شکلی صورت می گیرد، به عنوان مثال برای بسته بندی ساندویچ کلاب از سلفون استفاده می شود یا در ظروف یکبار مصرف صورت می گیرد، سپس هر گونه اقدام برای بسته بندی را انجام دهید.

در ادامه بیشتر در مورد روش های بسته بندی در ظروف یکبار مصرف، سلفون و کارتن توضیح داده شده است.

از آنجایی که سلامت مواد غذایی در ارتباط مستقیم با سلامت انسان می باشد بهتر است که بر روی بسته تاریخ تولید و انقضا درج شود و از هر راهکاری که به ماندگاری بیشتر محصول کمک می کند استفاده کرد.

فوت و فن بسته بندی محصولات غذایی در ظروف یکبار مصرف:

از نکاتی که در بسته بندی محصولات غذایی در ظروف یکبار مصرف باید در نظر بگیریم: انتخاب ظروف یکبار مصرف مناسب که هم از نظر بهداشتی گرید غذایی باشد و هم از نظر شکل و اندازه مناسب باشد، نکته مهم تر این که کارخانه تولید کننده ظروف خدمات مناسب داشته باشد و به موقع سفارش را تحویل بدهد زیرا هر گونه کوتاهی در تحویل ظروف چرخه تولید را متوقف می کند.

مورد بعدی انتخاب سلفون مناسب برای بسته بندی متناسب با نوع ظرف می باشد، این مورد نیز باید گرید غذایی و مورد تائید بهداشت باشد و از طرفی باید با جنس ظرف هم خوانی داشته باشد.

برای انتخاب سلفون بهتر است نمونه ظرف را در اختیار تولید کننده سلفون قرار داده که نوع سلفون را متناسب با ظرف تشخیص داده و در اختیار شما قرار دهد.

برای بسته بندی ظروف یکبار مصرف با هزینه پائین از دستگاه سلفون کش دستی می توان استفاده کرد، اما برای بسته بندی با ایمنی بیشتر دستگاه سیل زن گزینه بسیار بهتری می باشد.

فوت و فن بسته بندی محصولات غذایی در کارتن و پاکت سلفونی:

بسته بندی محصولات غذایی کاملا سلیقه ای می باشد و تاثیر به سزایی در فروش و عرضه آنها به بازار دارد، مثلا ممکن است برای بسته بندی مادر از سلفون های ضخیم که کل محصول را احاطه می کند استفاده کرد یا از کارتن.

تولید کننده علی رغم این که بسته بندی زیبا و مناسبی را روانه بازار می کند، نباید از هزینه هایی که برای بسته بندی صرف می شود غافل گردد.

بسته بندی باید به گونه ای صورت بگیرد که افزایش چشم گیری در قیمت نهایی فروش محصول نداشته باشد.

وزن کارتن و سلفون وطراحی هایی که روی آنها انجام می شود در قیمت نهایی آنها تاثیر گذار می باشد، از طرفی هم این نکته مهم است که از موارد بی کیفیت هم نباید استفاده کرد که در جابجایی و حمل و نقل دچار پارگی و … نشود.

برای سرعت بالای کار می توان از دستگاه بسته بندی با کیفیت با قیمت مناسب استفاده کرد، این ماشین آلات در سرعت تولیدهای مختلف برای کسب و کارهای خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی طراحی و ساخته می شوند.

از ماشین آلاتی که برای بسته بندی کارتن و محصولات غذایی در ظروف یکبار مصرف استفاده می شود می توان به دستگاه شیرینگ پک، دستگاه سیل زن، دستگاه سلفون کش و … اشاره کرد.

فوت و فن بسته بندی سریع محصولات غذایی با صرف هزینه پائین:

اگر قصد راه اندازی کارگاه یا کارخانه بسته بندی مواد غذایی را دارید پیشنهاد ما به شما تولید کنندگان  محترم این است که سراغ محصولاتی بروید که عرضه پائین و تقاضای بالایی برای آنها وجود دارد.

قبل از هر اقدامی بازاریابی نمائید و افراد و فروشگاه هایی را پیدا کنید تا شما را در امر فروش محصولاتتان یاری نمایند.

رضایت مشتری، کیفیت محصول، قیمت مناسب، تحویل به موقع کالا و خلاقیت و نوآوری در کار را سرلوحه کارتان قرار دهید.

مسلما هر نوع بسته بندی هر چند به صورت مختصر مستلزم صرف هزینه می باشد اما با تحقیق و بررسی همه جوانب می توان عملیات لازم در جهت کاهش هزینه ها را انجام داد.

به عنوان مثال برای بالا بردن سرعت کار در امر بسته بندی می توان از ماشین آلات صنعتی استفاده کرد، برای این که در جهت کاهش هزینه ها قدمی برداشته باشید می توانید برای شروع کار از دستگاه بسته بندی دست دوم استفاده کنید.

البته دستگاه دست دوم را از شرکت معتبر خریداری نمائید که سلامت دستگاه را تائید نماید و بتواند به شما در امر خدمات پس از فروش و گارانتی دستگاه کمک نماید.

علاوه بر این کار با بعضی از دستگاه های صنعتی نیاز به آموزش و راه اندازی و نصب دارد که کارشناسان با تجربه شرکت های سازنده در این اوامر می توانند به شما کمک کنند.

اشتراک گذاری این مطلب:
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها