09124958358 - 09912807307 phone-icon

بهترین روش افزایش زمان ماندگاری گوشت قرمز

با ما همراه باشید تا بهترین روش و بیشترین زمان ماندگاری گوشت قرمز را به شما آموزش بدهیم، گوشت قرمز را می توان به جرات پر مصرف ترین ماده غذایی به خصوص در ایران دانست، در چند سال اخیر با توجه به بالا رفتن قیمت گوشت قرمز اهمیت نگه داری آن برای مدت طولانی تر دو چندان شده است، مساله ماندگاری گوشت قرمز از گذشته وجود داشته است و راه های مختلفی برای این امر وجود داشته است اما بهترین روش برای افزایش ماندگاری گوشت همان انجماد با بسته بندی مناسب است.

شرایط نگه داری گوشت:

برای داشتن شرایط خوب برای نگه داری گوشت مهمترین نکته بسته بندی مناسب گوشت می باشد، این ماده غذایی را به دو روش سنتی و صنعتی می توان بسته بندی کرد.

بسته بندی گوشت به روش سنتی:

این روش معمولا در منازل مرسوم است و طریقه آن بسیار راحت می باشد، ابتدا گوشت را به خوبی (دو بار یا بیشتر) شستشو می دهیم تا کثیفی های آن به خوبی رفع شود سپس آن را به ابعاد کوچک و یا دلخواه برش می دهیم و قسمت های اضافه آن را جدا می کنیم، در مرحله بعد از کیسه نایلون ( فریزر) برای بست بندی گوشت استفاده می کنیم، مقدار گوشت در بسته بستگی به تعداد اعضای خانواده و یا دلخواه می باشد، در انتها بسته ها را در فریزر و دمای انجماد قرار می دهیم تا برای مدت طولانی بتوانیم از آنها بهره ببریم، به این نکته توجه کنید که درب کیسه ها به خوبی بسته شده باشد و فاقد هر گونه روزنه باشد، این مراحل برای گوشت چرخ کرده و سالم یکسان می باشد.

بسته بندی گوشت به روش صنعتی:

برای ماندگاری گوشت قرمز در این روش از دستگاه های بسته بندی گوشت استفاده می شود، برای این امر می توان از دستگاه سیل وکیوم ارزان قیمت برای شروع کار استفاده کرد، این دستگاه در ابعاد مختلف طراحی و ساخته می شود، دستگاه سیل کن نمونه خانگی نیز دارد و می توان از آن برای کسب و کار خانگی است، دستگاه شیرینگ پک نمونه دیگری از دستگاه بسته بندی به شمار می رود، این دستگاه برای بسته بندی نهایی به کار می رود.

ماندگاری انواع گوشت در یخچال:

از نظر ماندگاری به طور حتم گوشت قرمز از انواع گوشت ماندگاری بیشتری دارد، اما شرایط خاصی از جمله بسته بندی و دمای نگه داری آن در این مساله نقش مهمی دارد، البته به این نکته باید توجه کرد که هر چقدر گوشت تازه تر مصرف شود ارزش غذایی بالاتری دارد، در اثر گذشت زمان خواص و ارزش غذایی خود را از دست می دهد.

گوشت قرمز:

به طور متوسط این گوشت در یخچال را می توان پنج روز در نظر گرفت اما اگر در فریزر و دمای انجماد آن را نگه دارید می توانید تا یک سال از سالم بودن آن مطلع شوید، البته اگر گوشت را بپزید از عمر ماندگاری آن کم می شود.

گوشت مرغ

طول عمر گوشت مرغ در یخچال حداکثر دو روز می باشد و زود از بین می رود، گرچه در فریزر و دمای انجماد مدت زمان شش ماه از مرغ می توانید نگه داری کنید.

گوشت چرخ کرده:

با این وجود که گوشت چرخ کرده از گوشت قرمز گرفته می شود اما بیشتر از چهار ماه در فریزر و سه روز در یخچال نمی توان آن را نگه داری کرد.

فرآورده های گوشتی

فرآورده های گوشتی مانند هات داگ، سوسیس، کالباس، همبرگر و … را به مدت دو ماه در فریزر می توانید نگه داری کنید اما در یخچال حداکثر یک هفته تا ده روز قابل مصرف می باشند.

فواید گوشت قرمز:

از فواید گوشت قرمز باید به داشتن آهن، انواع ویتامین گروه B ، چربی اشباع شده اشاره کرد، گوشت قرمز سرشار از پروتئین است و برای سلامت بدن از هر چیزی واجب تر است، منابع زیادی از زینک در گوشت وجود دارد که برای سلامت استخوان و مفاصل ضروری است، گوشت قرمز برای سلامت قلب و تقویت قوای جسمانی بسیار موثر است البته در خوردن گوشت قرمز نباید زیاده روی کرد، زیرا باعث چاقی و افزایش چربی بدن می شود و سلامت بدن را به خطر می اندازد، گوشت قرمز می تواند باعث بیماری نقرس شود، این بیماری ایجاد اختلال در حرکات و درد مفاصل را به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری این مطلب:
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها